Lysløyperenn 2022
Postet av Klaus Kamstrup Tyldum den 4. Jan 2022
Lysløyperenn 2022
Etter nyttår blir det endelig oppstart av lysløyperenn ved lysløypa på Buvollen fra 05.01.22 med renn hver onsdag utenom skoleferien fram til påske! Alle er velkommen, små som store - ekstra stas for ungene er det om de voksne også er med og går på ski. Ellers er målet og treffes, være ute sammen og ha det artig på ski!
Lysløyperennene blir på ONSDAGER med start 18:30. Påmelding i bua fra 18:00.
Kuldegrense : -15 ved start/målområde kl. 18.00 renndagen
Deltakerne velger om de vil gå med eller uten tidtaking. Barnehagebarna går som regel uten.
Deltakerne skriver seg på påmeldingsliste selv, det er to lister, en for de som går uten tidtaking (fri start) og en for de som går med tidtaking.
Startnumrene (vester) ligger i bua i stigende rekkefølge i to hauger, under 30 for de som går uten tidtaking, og over 30 for de som går med tidtaking..
De som går uten tid kan starte når de vil og gå så langt de vil.
For de som går med tidtaking
T.o.m 1. klasse kan velge mellom å gå rundt jordet eller 1 km.
2. - 4. klasse går 1 km
5. klasse og oppover går 2 km
15 år og oppover går 4 km
Resultatliste blir utarbeidet til neste renn og hengt opp i bua.
Distansekort får du på lysløyperenn
Vil du samle kilometer på ski for å få skimerke? For Rudsbygd ILs medlemmer ordner vi med medaljer og pokaler for oppnådde merkekrav. Distansekort for å føre kilometer fåes i lysløypebua ved lysløyperenn. Spør de som er ansvarlige på renndagen. Distansekort leveres til Klaus Tyldum med frist 15.4.22. Ta kontakt om det blir vanskelig å få levert distansekortet.
Funksjonærer lysløyperenn
Det er satt opp funksjonærliste ut fra tidligere deltagelse. Å hjelpe til på lysløyperenn er ikke vanskelig, det er satt opp en ansvarlig fra skigruppa hver onsdag, så det er bare å spørre om man lurer på noe.
Informasjon til funksjonærer:
Startklokke, stoppeklokker, tidtakingslister og startnummer ligger i bua.
Pass på at vestene ligger i to hauger, en haug for deltagere som går uten tidtaking fra 1-29, og en for deltagere som går med tidtaking fra 30 og opp.
Deltagerne som går med tidtaking stiller seg opp ved start litt før kl 18:30 med startnummer i stigende rekkefølge
En til to funksjonærer står med startklokka ved start og passer på at det startes med 30 sekunders intervall
To funksjonærer står ved mål med resultatliste og stoppeklokker. Tid ved målgang noteres.
Vester samles inn og legges i to hauger under/over nummer 30
Tidtakingsliste legges i bua etter rennet.
Funksjonærer bes bytte innbyrdes eller skaffe stedfortreder dersom det ikke passer å møte. Informasjon om nøkkel o.s.v. kan fåes ved å ringe Klaus: 99546183
På forhånd takk for hjelpen! ☺
Smittevern!
Her vil det sikkert komme endringer etterhvert, men utgangspunktet blir som følger:
Påmelding og nummerutdeling vil foregå utendørs!
Det blir ingen servering/saft. Alle som vil ha løperdrikke må ha med dette selv!
Detaljer om registrering av tilstedeværelse vil komme!
Vi prøver med skiavslutning før påske i år da den er så sent på året. Dersom noen føler at de trenger påsken til å fullføre distansekortene, så skal det gå i orden!
Kommentarer
Logg inn for å skrive en kommentar.