Vinstra - Rudsbygd 5-4

Postet av Rudsbygd IL den 22. Mai 2014

Vinstra-RIL 5-4

Det nærmer seg, men fortsatt ikke godt nok. (Undertegnede var ikke med, men kildene han har brukt er relativt pålitelige. I hvert fall hvis vi tar med at de ble intervjuet midt i uka og ikke natt til Søndag).

Så gikk turen til Kåja idrettspark, Nord-Fron sin perle av et idrettsanlegg. Det var 13 karer som dro fra Jorekstad også denne gang. Treneren var ikke med på denne kampen, så spillerne skulle ordne biffen selv. Det ble sagt at de skulle ta med minst 3 poeng hjem. Tror for alle parter at det var bra at han krøplingen av en trener ble hjemme under dyna. Han hadde bare gått rundt og sparket nervøst i rødgrusen og revet seg idet håret han ikke har lenger uansett. Det står nemlig mye på spill for en trener, et tap nå og da kan klubben tåle, men to på rad er ikke bra i en storklubb.

Til pause stod det 1-1 på tavla, og det er et resultat alle kan leve med. Etter pause gikk RIL opp til 1-2 og det er i hvert fall et resultat man kan leve med. Men så raknet det fullstendig for RIL og Vinstra gikk opp til 5-2 ledelse. I denne perioden av kampen var det ikke mye som hadde fungert som det skulle hos RIL. Så hadde RIL endret litt på formasjonen og virkelig spilt seg inn i kampen igjen, hadde det vært en omgang til hadde de tatt det! Så det endte altså med tap 5-4. (Utrolig å tape når man scorer 4 mål egentlig.)

Det ble kalt inn til ekstraordinært styremøte i Rudsbygd for å diskutere trenerens fremtid. Dette pga at resultatene han hadde lovet har uteblitt, spesielt de to siste kampene. Og som andre storklubber, må også Rudsbygd følge trenden med harde krav til treneren. Grunnet sjuke onger, våronna og landbruksoppgjøret var det ikke mange som møtte på det ekstraordinære styremøtet, så det var ikke nok stemmer til å fatte et endelig vedtak. Derfor må spillerne slite med krøplingen en stund til!! Treneren selv har ingen kommentar til saken.

Rudsbygds målscorere:
Thomas Thomsen 1